Кутак логопеда
У радној 2015/2016. години послове стручног сарадника логопеда обављају три логопеда:
Име и презиме
|
Педагошка јединица
|
Седиште у вртићу
|
Контакт телефон
|
Марина Копривица
|
I, II, V
|
„Вилењак“, Радничка 20
|
063/560-294
|
Тамара Јањатов
|
III, IV, IX
|
„Гуливер“, Бате Бркића 1а
|
063/562-958
|
Хaјналка Јакшић
|
VI, VII, VIII
|
„Мрвица“, Јиречекова 9
|
063/560-672
|
Говор вашег детета
ПОШТОВАНИ РОДИТЕЉИ!
Суштина људског живода јесте повезаност са другим људима. Комуникација битно одређује квалитет повезаности, а моћно средство комуникације јесте говор.
Наша жеља је да заједно развијамо и подстичемо развој комуникације и говора ваше деце.☺
Основни показатељи у развоју говора
од 1-5 годинa
- Током 1. године дете чује, обраћа пажњу на звуке и говор.
- Крајем 1. године дете разуме једноставне исказе, служи се гестом( климање главом да-не, махање руком….), јављају се прве речи.
- Током 2. године дете разуме 2 налога у редоследу, има до 250 речи,користи именице, глаголе и придеве, реченице од 2 речи и присутан је породични говор.
- Са 3 године дете има говор разумљив за ширу околину и до 800 речи, користи заменице, множину и предлоге као и реченицу од 3-4 речи, стално поставља питања: Ко? Шта?
- Током 4. године говор је разумљив, реченица потпуна, стално поставља питања, описује своје доживљаје и радње у познатим причама, употребљава до 1500 речи.Правилно изговара А Е И О У П Б М Т Д Н К Г Ф В Ј Х Л, гласове с з ц ч џ ш ж ћ ђ изговара умекшано
- Током 5. године дете је способно да без напора изрази речима потребе и поруке, користи све врсте речи и реченица, правилно изговара све гласове, употребљава око 3000 речи. Пита за значење речи и препричава причу након што је чује.
ШТА МОЖЕТЕ САМИ УЧИНИТИ КАКО БИСТЕ ПОДСТАКЛИ ГОВОРНИ РАЗВОЈ ВАШЕГ ДЕТЕТА
- ИГРАЈТЕ СЕ! ИГРАЈТЕ СЕ! ИГРАЈТЕ СЕ!
Дете најбоље учи кроз игру.Свакодневно се дружите са својим дететом опуштено и без журбе.
- ПРИЧАЈТЕ! ПРИЧАЈТЕ!ПРИЧАЈТЕ!
Причање је нешто посебно и забавно!
Описујте оно што ваше дете ради, како се оно вероватно осећа, именујте људе и свакодневне предмете, њихове особине, говорите о звуковима и опонашајте их, певајте песме.
Служите као добар говорни модел и говорите полако.
- СЛУШАЈТЕ! СЛУШАЈТЕ! СЛУШАЈТЕ!
Дајте му прилику да именује шта жели ( да једе, да пије…).
Не опомињите га због граматичких погрешака, поновите и проширите дететов исказ, одговорите на његова питања.
Док ваше дете говори, гледајте га у очи.
- ЧИТАЈТЕ! ЧИТАЈТЕ! ЧИТАЈТЕ!
Читајте сликовнице, подстичите дете да показује и именује слике.
- ИСТРАЖУЈТЕ! ИСТРАЖУЈТЕ! ИСТРАЖУЈТЕ!
Посећујте разна места и причајте детету о њима пре, за време и после посете.
- Остварите комуникацију са дететом позитивним емоцијама,будите дететова интересовања за упознавање околине.
- Изразом лица, гестовима и говором тела саопштавате пуно тога.
- Скрећите пажњу детета на различите звуке и њихове изворе.
- Допустите детету да обавља ствари за самога себе у току оброка, купања, облачења и говорите о томе.
- Ограничите гледање телевизора и контролишите садржај програма.

|
КАДА ТРЕБА ДА СЕ ОБРАТИТЕ ЛОГОПЕДУ?
ЗА ДЕТЕ МЛАЂЕ ОД 3 ГОДИНЕ
- Ако дете не реагује на звуке и ваш глас.
- Ако дете не опонаша гестове и гласове.
- Ако дете не проговори током 18 месеци.
- Ако је говор детета неразумљив током 3. године.
ЗА ДЕТЕ СТАРИЈЕ ОД 3 ГОДИНЕ
- Ако дете не комуницира са околином.
- Ако дете говори неразумљиво за ширу околину, непотпуно и граматички неправилно.
- Ако се јави понављање гласова или слогова или прекиди у говору
- Ако дете не користи говор у сврху комуникације већ претежно понавља речи или питања саговорника
- Ако се појави губитак или слабост гласа за известан период
- Ако дете говори изразито кроз нос
- Ако дете након 5.године не изговара правилно све гласове.
Идивидуалне разговоре можете заказати код Вашег логопеда телефоном.
С поштоваљем, Ваши логопеди: Марина, Хајналка и Тамара
|